۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰

رستگار در گفتگو با مهر:

المپیک 2016 متعلق به جودوکاران ایران است/ دو نفر نتیجه خوبی نگرفتند

المپیک 2016 متعلق به جودوکاران ایران است/ دو نفر نتیجه خوبی نگرفتند

رئیس فدراسیون جودو با مثبت ارزيابی کردن حضور تیم ایران در رقابتهای قهرمانی نوجوانان جهان گفت: توجه ویژه ما بر روی ساختن نوجوانانی است که بتوانند آینده ای روشن را برای جودو ایران را تضمین کنند. با عملکردی که ملی پوشان کشورمان داشتند از هم اکنون می توان امیدوار بود که المپیک 2016 متعلق به همین نوجوانان ایرانی است.

محمدعلی رستگار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پایان رقابتهای نوجوانان جهان با بیان مطلب فوق افزود: این دوره از مسابقات در سطح فنی بالایی برگزار شد و واقعا رقابت های جذاب و دیدنی را از شاهد بودیم. در واقع این نوجوانان با درک بالایی از جودو تکنیک ها را به خوبی اجرا کرده و خالق صحنه هایی زیبایی بودند. مطمئن باشید که المپیک 2016 متلعق به این نوجوانان است.
 
وی ادامه داد: جودو روز به روز در حال پیشرفت است و هیچگاه از حرکت نمی ایستد. کشورهای مختلف و پرتعدادی نشان دادن که سخت به دنبال موفقیت در این رشته هستند و سرمایه گذاری خوبی در بخش های پایه جودو داشته اند. بخصوص که در این دوره سن ورزشکاران یک سال افزایش یافته بود و 17 ساله های خوبی از سوی کشورها به میامی اعزام شده بودند. 
 
رئیس فدراسیون جودو در مورد علمکرد تیم اعزامی به آمریکا گفت: تیم ما 5 نفره به میامی اعزام شد که عملا چهار نفر را در جدول داشتیم. دو نفر نتیجه خوبی نگرفتند و رسولی و صفویه هم با اینکه می توانستند بهتر باشند اما نتیجه خوبی کسب کردند.
 
رستگار به کسب مدال برنز صفویه هم اشاره داشت و گفت: بدون شک این مدال برنز که نخستین مدال تاریخ جودو ایران در مسابقات نوجوانان جهان بود نقطه عطفی در جودو ایران خواهد بود. هدف ما در فدراسیون ساختن آینده ای درخشان است و این راه تنها از طریق همین نوجوانان میسر خواهد بود. مطمئن باشید آنها هم که نتیجه نگرفتند با درس‌هایی که از تاتامی میامی کسب کردند می توانند در آینده به پیروزی‌های با ارزشی دست پیدا کنند. 
 
وی افزود: البته من مطالبی در این دوره يادداشت کردم و بعد از حضور نوجوانان در بازیهای آسیایی "نانجینگ" و بررسی دقیق حضور نوجوانان در این دو میدان می توانیم بهتر تیم خود را ارزیابی کنیم.
 
رئیس فدراسیون جودو به حضور ایران در جدول رده بندی هم اشاره کرد و گفت: این اولین بار است که در جمع مدال آوران این رده سنی قرار می گیریم ولی نکته مهم این جدول آن است که کشورهای صاحب جودویی چون برزیل بعد از ایران  قرار گرفتند. همین موضوع می تواند انگیزه نوجوانان و جوانان ما برای تمرین بیشتر و رسیدن به موفقیت افزایش دهد. 
 
رقابتهای جودو نوجوانان جهان به مدت چهار روز در میامی آمریکا برگزار شد و تیم ایران با تک برنز رامین صفویه و عنوان هفتمی سبحان رسولی در مکان چهارم ایستاد.
کد خبر 2114017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha